امام جمعه تبریز: نظارت بر تخلفات اجرای موسیقی زنده غیرمجاز در اماکن و رستوران‌ها افزایش یابد

پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

امام جمعه تبریز: نظارت بر تخلفات اجرای موسیقی زنده غیرمجاز در اماکن و رستوران‌ها افزایش یابد

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی موضوع تخلفات صورت گرفته در مورد اجرای موسیقی زنده غیر مجاز در برخی اماکن و رستوران‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: برخی مجوز از ارشاد می‌گیرند ولی آن موسیقی مجوز گرفته اجرا نمی‌شود و چیز دیگری اجرا می‌شود

 

تبریز| آل‌هاشم: نظارت بر تخلفات اجرای موسیقی زنده غیرمجاز در اماکن و رستوران‌ها افزایش یابد

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی که در صداوسیما برگزار شد، به مسائل فرهنگی کشور و استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به ضرورت و اهمیت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مقطع حساس کنونی، تبیین مستدل، کارآمدی نظام دینی و دستاوردهای نهضت اسلامی مستلزم برنامه ریزی جامع و فراگیر با همکاری همه مردم، نهادها و ارگان‌ها است.

 

وی با تاکید بر اینکه شورای سیاستگذاری و راهبری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان باید تشکیل شود افزود: این برنامه‌ها باید با شعار «افتخار به گذشته و امید به آینده» برگزار شود  اما این ستاد نباید محدود به ایام خاص شده و جدای از ستاد دهه فجر نیست.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، به همزمانی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با ایام شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: در این ایام باید مراسمات باشکوه و در شأن شیعه و مردم آذربایجان برگزار شود. ضمن اینکه 14 خرداد مراسم بزرگی برگزار می‌شود و در نهایت به اذان مغرب، نماز و افطار ختم خواهد شد.

 

امام جمعه تبریز در ادامه موضوع تخلفات صورت گرفته در مورد اجرای موسیقی زنده غیر مجاز در برخی اماکن و رستوران‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: برخی مجوز از ارشاد می‌گیرند ولی آن موسیقی مجوز گرفته اجرا نمی‌شود و چیز دیگری اجرا می‌شود. تا جایی که مقررات اجازه می‌دهد، مخالفتی ندارم ولی بعضاً اداره کل ارشاد نظارتی بر این مجوزها ندارد.

 

وی با تاکید بر اینکه اهل مقررات هستم ابراز داشت: سخت نمی‌گیریم ولی اجازه سوء استفاده را هم نمی‌دهم.

 

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه در مورد دستفروش ها گفته بودیم ساماندهی دهید تا دم عید عده‌ای گذران زندگی کنند، فایل صوتی سخنان خود را پخش و تصریح کرد: متاسفانه برخی کاری کردند که از آن پس هر کس مراجعه کرده تا دستفروش ها را ساماندهی کنید، گفتند که امام جمعه گفته است، من چنین حرفی نزدم که بی حساب و کتاب بگذارید، گفته‌ام جایی تعیین کرده و ساماندهی کنید، نگفته‌ام کاری نداشته باشید!

 

وی با بیان اینکه هر چیزی که قانون اجازه می‌دهد، مانعی ندارد ولی باید نظارت جدی صورت گیرد ابراز داشت: برخی سختگیری‌ها و بگیر و ببندها و یا برعکس آن به سخنان من ربط داده نشود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی طرح موضوع ارائه افطاری‌ها از جیب بیت المال در نمازجمعه را یادآور شد و گفت: از بیت المال نمی‌توان دیگران را میهمان کرد ولی بهزیستی و کمیته امداد که به ایتام و... اطعام می‌کند، اشکال ندارد ولی غیر از این باشد، این حرام است.

 

 آل هاشم با تقدیر از صداوسیما در انعکاس اخبار راهپیمایی روز گذشته در محکوم کردن اقدامات ترامپ، ابراز داشت: صداوسیما بعد از نمازجمعه به خوبی عمل کرد که از این تلاش‌های شبکه سهند تشکر می‌کنم.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: